בית המדרש

חפשו שיעור

רבני הישיבה

הנושאים

עוד באותו נושא

תפיסה של גאולה- מתוך החושך מגיע האור | שפת אמת לפרשת וארא- תרמח | ר”ח שבט ה’תשפ”א

ח׳ שבט תשפ״א

הורדת הקובץ למחשב:1. עמוד עם העכבר על אזור השמע2. לחץ על כפתור “פתח בכרטיסיה חדשה”3. בחלון שייפתח, בפינה השמאלית למעלה יש כפתור הורדשפת אמת שמות- שנת תר”מבמדרש על פסוק וירא כו’ וידע אלקים שכ”א מהם שב בתשובה רק שלא ידעו זה מזה ע”ש שמדייק וידע אלקים בלבד. וי”ל שגם הם בעצמם לא יכלו להוציא מחשבתן מכח אל הפועל. כמ”ש במ”א שיש מחשבה שלא נגמרה עדיין שגם האדם עצמו אין מבינה זולת הבורא ית’ אשר הוא בוחן לבות וכליות כמ”ש חז”ל עד שלא נוצרה המחשבה בלבו כו’ ע”ש. כי החושך יכסה ארץ. לכן אף שהי’ לבות בנ”י טובים. לא היו יכולים לברר אצלם פנימיותם. ולכן לא הכיר מרע”ה את מעמדם. לכן נתן לו הבורא ית’ רמז וסימן בהוציאך כו’ תעבדון. כלומר שתראה שמיד שיצאו מת”י מצרים יתברר טוב לבם. וכרגע יתהפכו מחומר ולבנים עד להיות מוכן לקבלת התורה. והוא עדות נפלא כי עומק לבם של בנ”י לטוב. ורש”י ז”ל כ’ בזכות קבלת התורה. והיינו שמחשבה טובה של ישראל הקב”ה מצרפה למעשה ואף מה שעתיד לעשות כמ”ש בזהר שעל מה שעתידין לחטוא ח”ו אין עונשין. אבל הזכיות מחשבין. והטעם ג”כ כנ”ל שהטוב גנוז בלבות בנ”י רק קודם הגעת הזמן אינו יוצא מכח אל הפועל אבל כבר הטובה נמצא כנ”ל. אבל להיפוך כשמרשיע הוא ע”י שנכנס בו רוח שטות לפי שעה לכן אין חושבין להבא רק הזכיות חושבין כנ”ל:

הקדישו שיעור זה

ניתן להקדיש שיעור זה עבור יקיריכם,
לחצו כאן

שתפו שיעור זה:

הצטרפו לקבלת השיחה השבועית

כל שבוע - אצלכם במייל

דילוג לתוכן