בית המדרש

חפשו שיעור

רבני הישיבה

הנושאים

עוד באותו נושא

קצוות דרכי ה’ | שפת אמת לפרשת שופטים- תרנו

י״א אלול תשפ״א

הורדת הקובץ למחשב:1. עמוד עם העכבר על אזור השמע2. לחץ על כפתור “פתח בכרטיסיה חדשה”3. בחלון שייפתח, בפינה השמאלית למעלה יש כפתור הורדשפת אמת שופטים- שנת תרנובפסוק תמים תהי’ עם ה”א כי הגוים כו’. ובמד’ תנחומא ונתנך ה’ לראש כו’ והיית רק למעלה כשאתה צריך לשאול שאל מלמעלה ולא מלמטה כאוב מארץ כו’. הענין הוא כי לכל הדברים יש שורש למעלה וכל מעשה בראשית בטבע היסודות כל זה נמשך אחר שורש עליון כמ”ש במד’ בראשית (כל) [הן] אלה קצות (הארץ) [דרכיו] ע”ש. אבל בנ”י שניתן להם התורה שבה נברא העולם ולכן נק’ ראשית לכן יש להם דביקות למעלה ממעשה בראשית. זה לראש ולא לזנב כי כל הטבע בכלל זנב. ואיש ישראל כולל כל העולמות ונשמתו חלק אלקי ממעל והגוף יש בו מהטבע וד’ יסודות. והרשעים כל חכמתם במעונן ומנחש הכל בחכמות הטבעיות ובזה מחזקים כחות הגוף ומתמעט בהם כחות הנשמה. ואנחנו צריכים להתחזק רק בתורה ולהעלות הנפש אל השורש ובזה מתחלש כח הגוף. תמים תהי’ עם ה’ זה חלק אלקות והי’ תמים. וחלק הגוף אין בו השלימות אדרבא כפי חסרון השלימות בו כן מתרבה התמימות כמ”ש במילה התהלך לפני וע”י המילה תהי’ תמים. ובאמת כל הכשפים נעשה מתערובת טו”ר ע”י חטא אדם הראשון בעה”ד טו”ר. כמ”ש בס’ התיקונים. אבל בנ”י שניתן להם אח”כ עשרת הדברות זה הי’ התיקון לעשרה מאמרות להיות מבורר טוב בלא רע. לכן לא נחש ביעקב. ואחז”ל לא תלמד לעשות אבל אתה למד להבין ולהורות. פי’ בינה מבין דבר מתוך דבר כי מכל אלה הדברים יודעים החכמים שורש הדברים למעלה בתורה. ולכן היו חז”ל יודעים בכשפים. וזה ג”כ פי’ והיית רק למעלה. פי’ אפי’ כשתעסוק בדברים שלמטה תהי’ רק למעלה ולא למטה להתדבק תמיד בשורש הדברים שלמעלה זה פי’ תמים תהי’ שלא להיות נפרד מן השורש כי כל התועבות האלה נכרתין מן השורש ואתה תמים תהי’ עם ה”א כנ”ל

הקדישו שיעור זה

ניתן להקדיש שיעור זה עבור יקיריכם,
לחצו כאן

שתפו שיעור זה:

שיעורים אחרונים באתר

הצטרפו לקבלת השיחה השבועית

כל שבוע - אצלכם במייל

דילוג לתוכן